fredag, maj 18, 2018

VECKA 20 ... njöt av skuggan... :






FREDAGENS: / röda fyllda paprikor / CitronVatten /
Allas favoriträtt! ... och vatten... inget man nämner då alla hundägare ger sin hundar vatten, väldigt konstigt vore det ju annars / däremot vad man ger sin hund för mat brukar vara intressant...  Det är inte ovanligt att collies ofta har problemmagar eller är kräsna... men en Asterix med i bild är alla jyckar väldigt matglada... att kunna ge en collie vanlig sallad och kokta grönsaker som den slukar glupskt i sig tillhör inte vardagen precis, därför ä det kul att kunna lägga upp hundskålarna... brysselkål trodde jag aldrig att en jycke skulle finna som smaskens förräns en Asterix kom in... bland det första Astedrix gjordfe var att stjäla halva min tallrik så jag faktiskt var tvungen att fråga THE GOATLORD om han varit framme, men det var Asterix. Det var ris med en gryta och brysselkål - lite asiatisk inspirerad maträtt och tallriken var exakt på hälften därför trodde jag att THE GOATLORD varit frmme och delat min tallrik med kniven... Numera äter de övriga jyckarna också Brysselkål även en collie vid namn "Nellie"...











Det blev att njuta av en skön avkopplande tur ut idag med svalkande skugga och AC i bilen...





En kall RAMLÖSA CITRUS  satte fint efter bilturen och jyckarna fick sitt vatten hemma.
Jyckarnas vatten planerar vi innan och beror på hur åkturen ser ut, men är det rejäl hetta, så vatten med åt alla. 


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥