söndag, maj 20, 2018

HETTA DÅSIG / Premiere Matjes :


SÖNDAGENS: / matjesill med kall gräddfil/gräslök sås /skirat smör & färskpotatis utan dillen för den var slut /







Idag har jag tagit det slappt, men förberett för badet lite senare. Plockat fram fräsch pyjamas... Bäddat sängen invändigt & utvändigt och bytt ut örngott mot fräscha väldoftande.
Ätit sommarmat fast något tidigare. Varpå jag bloggar till kaffet. Dagens middag är inget för jyckarna... så de får endast hundfodret av märket "magnusson".

Bakgrundsmusiken går här...

Jag tar ju mig en kaffepaus och bloggar innan vi åker ut. Vart vägarna bär av idag har jag ingen aning faktiskt... Vilar en stund innan... Värmen är lite energislukande och på tal om energislukande - bensinpriset ligger strax under 16 kr /l - någon dag var den strax över... 12;75 är mera normalt upp till 13;75...
Klassamhället är också mera påtaligt... fick se en bild på en rik slyngel häromdagen som blivit ihop någon tjej... Guuud... vad råsliskig han såg ut! Allt detta bara under 2000-talet. En del skrattar väl åt bensinpriset och fnyser åt lågpristagaren som får sätta livhanken till för man vill väl ha råd att kunna köra sin egen bil...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥