måndag, mars 12, 2018

VECKA 11... racer start... mycket text* :

En grå start med dimma på detta...






¤ För den som följt bloggen och undrar över när det nämnts om typ... försäkringkassan, arbetsgivaren & företagshälsan och liknande...

För att förtydliga något generellt...:
 Allt pågick och då räknar jag från det att jag kallade in den facklige representanten för ST som fick följa med på denna resa strax innan sommaren 2007 fram till 2011 när jag fick mitt PAPPER* !!!
Under denna resa var vi i krig mot arbetsgivaren och det var även risk för att denna fackliga skulle kunnat hamnat i kläm MEN  denna fackliga var en som någon hade sagt rätt ut till: PSM KÄRRING. Det vet jag eftersom vederbörande sagt detta själv offentligt under en information.
På arbetet hade det alltid varit SEKO som haft monopol, men det började under 2000-talet växa fram ST på fram-march även om dessa inte var ett helt nybörjarfack.
En gång i tiden slogs man om sina rättigheter för ett fackförbund först män sedan kvinnor.
Nu idag behövs det fler val... Jag tror det var i början av 2000-talet som  valet föll på ST i samband med att några andra gjorde detta... det var bara att rycka blanketten för man hade inget att förlora på detta. ST var förresten något billigare,men det ar inte avgörande. Det var bra att tillhöra konkurrenten för då kunde inte "X" välja ut "lämpliga vänner". "X" ville inte ha den fackliga representant för ST utan undrade om det fanns andra... men så blev det aldrig.

Med en PSM kärring var det bara att köra på... och "X" hade tydligen underskattat mig och min make. Vi två ihop är värre än dynamit vilket "X" också förstod... Vips så skickade "X" en underhuggare som fick sköta resten...
Här fick vi slåss och inte 17 hade jag tänkt gå tillbaka till något som varken ber om ursäkt eller vill rätta till. Jag förstod att jag hade bara ett val och det var att löpa linan ut. Man har tre möten... här plockade jag in min farsa som inte bara är en juggefarsa åt en juggekvinna utan är en PSM kärring denna också.
Det var bara att köra på... Lite dynamit från m in make plockades in också vid något tillfälle på företagshälsan...
Jag sade till försäkringskassan om det inte hade varit  lättare att avskeda än allt detta. Försäkringskassan höll med...

På det sista mötet visste inte arbetsgivaren om när jag skulle tillbaka och det sista jag lämnade utan ord ett litet krig bakom mig...
Sååå till sist efter några år var det hela över 20ll. Först därefter kunde man börja sakta slicka om sina sår... " ¤ MEN detta är över nu och glömt och passerat ¤ ett litet förtydligande för den som inte är insatt för en del insatta är det obekväm läsning. Min blogg är inte till för att göra någon bekväm som inte fötjänat detta¤
















Det blev en hård dag inkluderad lite övrig städ...

Ett hårt jobb med WIN 10 men fick idag en toppen service från DELL inte nog med detta - de höll tiderna som de skulle ringa på... så allt blev fixat. Fick också lära mig en hel del samtidigt. Trevlig också!!!
Ett  trevlig telefonsamtal fick jag också från enarbetskollega... ca timmen blev detta också... hårt och tufft*

Det känns jobbigt att ha mycket överhängande... alla våra filtar inkluderat jyckarnas innan de badas... mycket planering men då blir allt gjort och det blir i slutändan bra hoppas jag.

Nu dags för TV serien "Boardwalking empire" fortfarande säsong 1.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥