söndag, mars 11, 2018

En regnig trist dag = påskpyntat :

Det droppade lite från träden och lite fukt låg i luften, men jag kunde gå.
Sakta kom regn och plötsligt är det is och problem med att gå om man inte går på vanliga vägar.








Jag planerar in hundarna för bad fram igenom. Först kollade jag upp en hundsalong. På Asterix finns inget att göra på och man ville ta en tusenlapp på bara honom. Nellie har lite mer att göra på men Tittis päls är värst.
I det ögonblicket beslutade jag mig för att ta mig i kragen och göra detta själv som förr.

Första steget är att klippa och borsta hundarna lite då och då och ute till våren när man kan vara utomhus för att sedan badas hemma och åter sedan bli borstade efter badet utomhus. Bra väder för detta är ju A...
Lördagens macka till TV serien "Boardwalking empire"  till första säsong... ser två delar åt gången ,så blir det som att se en film... och lägligt att ta sig en "Canadian Whisky" /Black Velvet till Te.


PåskKärring - PåskKyckling  med kärring - PåskHare

Höna och tupp till bords... På fönsterbläcket... lite konstgjorda pingstliljor, värpande höna och en vacker ståtlig tupp.

Ingen pynt alls behövs till påsk inte ens påskägg... om möjligt kanske lite färska tulpaner.




SÖNDAGENS: / TORSK OCH GRATÄNG / KOKTA GRÖNSAKER / SALLAD / MINERALVATTEN citron /




Ett bad gjorde susen efter att klättrat på både stol och stege.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥