söndag, september 21, 2008

SöndagsMiddag på tu man hand...

Det blev en härlig sovmorgon, då man lagt av telefonen. Vid kl 11.30 gick vi upp och tog det lugnt och sedan standard frukost med fil och en macka till. Runt 13-tiden gick jag ensam ut med våra 4 jyckar och det blev en härlig promenad med härligt höstväder idag också. Jag höll alla hundarna väl kopplade idag eftersom det var mycket folk ute och i rörelse. Jag gick ända upp till Getryggen och sedan hemåt. jag sket i att gå ända ut till Långvattnet. Jag var hemma strax innan kl 15.00, då satte jag in i ugnen i en form: flytande milda på botten, sedan Creme Fraiche, sedan smulade jag en fiskbuljong över detta och fortsatte sedan med frysta spenatkulor utplacerade lite här och var och till sist lade jag överst laxbitar. Ca 1 timma var detta i ugnen och när dettta var klart, först då tog jag fram en kastrull på spisen och kokade upp vatten och lade sedan i färskpastan "Linguine" 300 gram några minuter. Till detta drack vi citronvatten och efter detta fick hundarna sin mat med lite rå köttfärs och hundfoder + lite rester från maten. Jag bytte samtidigt ut hundarnas vattenskålar mot färskt vatten, så de kan dricka gott vatten efter sin måltid och alla åt bra och snabbt och nu sover de! Maten idag var smaskens och eloge till mig som lagat mat ännu en dag och fått mitt humör tillbaks och orken har kommit tillbaks, min svaghet har minskats... och en stor eloge till Gert som gör framsteg hela tiden.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥