måndag, september 15, 2008

Manic Monday

HÖGSBO-REHAB-CENTER Jag befinner mig just nu på rehabcentret och surfar på olika kvällstidningar och någon dagstidning. Just nu bloggar jag. Vi kom hit vid 10 tiden i morse och Gert gör sitt schema med håltimme och sådant. Vid 11-tiden gick jag till närmsta torg (Axel Dahlströms torg) och där gick jag in på ICA och köpte nånn osaltad blandning av jordnötter/torkad frukt eller något sådant och till mig själv ett schampoo och en skonsam tvål. Sedan vandrade jag vidare mot Mama's och köpte en kebabsallad (ingick då dryck). Kom tillbaks till Centret igen och vi käkade ute vid det stora inglasade balkongen. Gert fick någon pannbiff,sås och kokt potatis och en efterrätt. Sedan blev det kaffe vid datorn och nu bloggar jag själv. Gert har nu på ett annat plan dataspel där finns det ca 50 st. att välja bland. Gert berättade att han har ett med fiskar. Gert har juh ett akvarium hemma... som han sköter trots situation och matningen hjälper min farsa till med de dagar Gert inte är hemma. Snart kommer Gert tillbaks och har "rast" med mig, efter detta ett anhörigsamtal om Gerts vård/gymnastikplanering och eventuella öskemål och åsikter. Eftersom Gert går mot positivare förbättringar hela tiden, finns det då rakt inget att klaga på,men kanske om han själv har något önskemål om sin rehab och schema, hittills har det funkat utmärkt!!!! Förutom första dagen med någon sorts tråkig blek/kokt kycklinglårben med ris och curry, så är annars maten duglig. en dag hade Gert med en av sina 2 rumskompisar matlagning mellan 11-13 då handlade och sedan fixade till det hela. Skivad potatis och ovanpå falukorv med äpple, ost och grädde över och fryktsallad till efterrätt. Jättegott ska det ha varit! De som åt var 2 assistenter och Gert och sin rumskompis. Nu lägger jag ned pågrund av idètorka och kanske återkommer ikväll...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥